قبل از اینکه بخوام حرفِ اصلی رو بزنم ، باید بگم که من در کل دورانِ تحصیلیم‌ کمتر از 10 جلسه تقویتی رفتم و همون حدوداً 10 جلسه به معنایِ واقعیِ کلمه ، اجباراً بوده ... یعنی حتی پیش اومده که مدیر بهم گفته :"پول نمیخوام ، فقط بیا که بقیه از تو یاد بگیرن" :// در این حد یعنی ://

بدترین شرایط برای تقویتی (اجبار و از این مسائلِ جبری) مربوط به پایه هفتم بود! که من به هیچ عنوان ، زیرِ بارِـش نرفتم و قبول نکردم! و صد هزار تومن رو حتی یک ریال ندادم! از مدیری که هفتم دیدم تا به حال ، بدتر و اجبارکننده‌تر ندیدم ... همون چند جلسه‌ای هم که هفتم رفتم [بخاطر حرفِ مدیر و تقلیدِ بچه‌ها!!] ، کلاس‌های تقویتی‌ـش هیچ دردی رو از من دوا نکرد به هیچ عنوان!!!‌

و حالا امسال ؛ میگن تقویت اجباری هست! که خب خیلی‌ها این رو میگن :دی نکته مسخره‌اش اینجاست که همممممه‌ی بچه‌ها ، دوباره تکرار میکنم که همه‌ی بچه‌ها رفته بودن و فقط من غایب بودم!!! یعنی یه دبیرستانی ، یه دوم دبیرستانیِ قدیم ، باید اینقـدر ترسو باشه که جرئت غیبت در جلسه اول رو هم نداشته باشه؟! ... همین ظهر امروز ، نمیدونم مدیر یا معاون یا هرکسِ دیگه‌ای ؛ زنگ زده بود تهدید!! یعنی توبیخ و تنبیه که چرا نیومدی پسر بد؟ :دی

اولش که گفت چرا شرکت نکردی؟! که خیلی واضح هستش به نظرم! منم گفتم به نظرِ خودم[جلویِ دبیر چرا ولی جلویِ کادر مدرسه مخصوصاً اگه آدم بیخودی باشه ، فروتنی نکردم و نمیکنم!] هیچ نیازی به این کلاسایِ تقویتی ، اونم وسطِ تابستون درحالی که هنوز کتابی نیومده و هنوز مهر شروع نشده ، ندارم! هیچ نیازی نمی‌‌بینم واقعا!! 

بعد از یه مکثِ دوثانیه‌ای گفت که : تو اولین کسی هستی که این حرف رو میزنی ، الان اولین دوره هستین ، اولین هستین که این پایه رو تجربه میکنین ، سال بعد و بعدتر هم اولین هستین! [اینقدر حرفاش مسخره بود که فقط کلیاتش یادم مونده!!] الان همه‌ی دبیران ما از محتوا خبر دارن! و میدونن که چی باید درس بدن!!

+و خیلی صریح و بدونِ تعارف گفتم که : هفتم هم اولی بودیم! آخه دارین از اولین بودن میترسونید بچه ها رو؟! اولی هم باشیم که دلیلی بر مفیدبودنِ تقویتی نیست!

- به هرحال ما در حینِ ثبت نام هم به همه گفتیم که این اجباری و لازمه ، حالا شما دیروز نبودی ما تویِ صبحگاه حرفایی زدیم و شما ....

پریدم وسطِ حرفش که : اتفاقاً من دو سه تا آشنا یعنی رفیق اونجا دارم و خبر دارم که چی گفتید [میخواستم بگم که خبر دارم سرِ صف تهدید کردید که امتحان میگیریم و اگه نتونید قبول بشید ثبت نامتون باطل میشه ... آخه عقل کل کدوم آدمیزادی میتونه وسطِ سال به بهونه اینکه طرف تویِ تقویتی نبوده و بخاطر اینکه از رویِ هوا و پیش‌نویسِ کتاب‌ها نخونده ، ثبت نامش رو باطل کنین!؟]

خیلی بی منطقانه گفت : میخوای میانبر بزنی؟ اینطوری نمیشه هاا

+میانبر چیه! خب شما حرفتو بزن ... منم فکر میکنم

- به هر حال حضور شما در کلاس لازمه و فردا حتما بیا ... منتظریم فردا!!

+ باشه چشم ! خدا نگهدار!!!

::

مسخره ترین نکته ای که وقتی داشتم تلفنی حرف میزدم نمیدونستم این بود که این صد و بیست تومن فقط برای شش جلسه توی تابستونه!!! و من هرگز حاضر به دادن همچین پول یامفتی نیستم!! حالا دیروز مثلا چه کاری کردن تو تقویتی؟! به گواه رفیقم, سوال و جواب گفتن, بچه ها هم توی آچار نوشتن!! آخه این شد کار؟! این شد درس؟ آخه برای همچین چیزی اینقــــدر پول میگیرن؟ وقتی هنوز کتابی علنا و به صورت رسمی نیومده این چه معنی میده از روی پیش نویس سوال دادن آخه:| اصلا حق همچین کاری رو هیچکس نداره :|||

+ میدونم کلاسای خصوصی قیمتش بالاتره حتی!! ولی من نمیخوام برم! همین کلاسای عادی که از مهر باید شروع بشه , کفایت میکنه :|||

++ این پول رو آدم برداره کتاب کمک آموزشی برای هر درسی بگیره هم خیــــــلی بیشتر بدرد میخوره و هم اینقدر زیاد در نمیاد!!!

+++ ما هفتم , صد تومن بود برای کل سال (همه ی پنج شنبه ها) ! اونوقت من نرفتم چون بدردم نمیخورد!!! حالا برای شیش جلسه که یه جلسه اش هم از دست رفته , صد و بیست هزار تومن؟؟؟ چرا اینقدر کادر مدرسه اخاذی میکنن از اولیا؟!! من خودم عقلم اجازه همچین کاری رو بهم نمیده!!!

++++ توی این مدرسه فقط روی شعور و درک یکی از معاونا میتونم حساب کنم! امیدوارم مثل هفتم مسخره بازی پیش نیاد :|